دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
08 اسفند 1400 - 09:55

عصر مقاومت

اقتدار و عزت مقاومت در این روز‌ها میراث نفس قدسی روح الله و پرتو افکنی انقلاب اسلامی است.
نویسنده : محمدرضا شبانی
کد خبر : 11203

پایگاه رهنما:

خورشید فروزان مقاومت روز‌های غرورآفرینی در تقویم سیاسی خود ثبت می‌کند و سرافرازتر از همیشه به مسیر راستین خود ادامه می‌دهد. اقتدار و عزت مقاومت در این روز‌ها میراث نفس قدسی روح الله و پرتو افکنی انقلاب اسلامی است. تورق در صفحه‌های عبرت آموز تاریخ جهان و مرور شکست و سرخوردگی اعراب در ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ و مقایسه آن با وضعیت فعلی برخی ملت‌های عربی که راه خود را در ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و صهیونیسم جهانی دیده اند، حس غرور و عزت را در دل ملت‌های آزادیخواه منطقه می‌نشاند. اگر انورسادات (رئیس جمهور وقت مصر) روزی پس از شکست در جنگ با رژیم صهیونیستی از سر خفت به تل آویو سفر می‌کرد، امروز انصار الله و حزب الله، با قدرت نمایی خود در پی بازستانی عزت از دست رفته اعراب اند. برای نمونه، پهپاد «حسان» به مدت یک ساعت در عمق ۷۴ کیلومتری شمال فلسطین اشغالی پرواز کرد و با عبور از سامانه‌های راداری و علی رغم تلاش پدافند هوایی این رژیم برای سرنگونی آن، مأموریت خود را با موفقیت به پایان رساند و سالم به آشیانه بازگشت. به هنرنمایی حزب الله، حملات غرورانگیز انصار الله یمن به ابوظبی و ریاض را هم در نظر بگیرید که فصل نوینی در مقابله با ناتوی غربی- عربی به حساب می‌آید. در حقیقت اگر در گذشته کشور عربی جسارت عرض اندام در برابر رژیم صهیونیستی را نداشت، امروز حملات موشکی و مانور‌های پهپادی به عمق سرزمین‌های اشغالی به استراتژی معمول مقاومت تبدیل شده و خاک متجاوزان اکنون به آزمایشگاهی برای موشک‌های مقاومت تبدیل شده است.
آری امروزه عصر مقاومت است و دیگر تهدید‌های رژیم غاصب صهیونیسم و حامیان آن رنگ باخته و جبهه مقاومت با توسعه عمق راهبردی و عملیاتی کردن اراده خود این موضوع را دیکته کرده است که در این منطقه حساس هیچ‌چیز تغییر نخواهد کرد، مگر به خواست محور مقاومت. عبدالباری عطوان» تحلیلگر شناخته‌شده جهان عرب در تحلیلی درباره عملیات پهپادی حزب‌الله می‌نویسد: «موشک‌های مقاومت از نوع «کورنت» اسطوره تانک‌های «مرکاوا» رژیم صهیونیستی در جنگ جولای ۲۰۰۶ و جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ را نابود کرد و اکنون می‌بینیم که بعد از موشک‌های بالستیک، پهپاد‌های مقاومت ضربه بزرگی به گنبد آهنین رژیم صهیونیستی وارد و ادعا‌های دروغین آن را فاش می‌کند و در عین حال بیانگر توانمندی‌ها و خودکفایی محور مقاومت و گروه‌های آن است.»
گفتنی است، مقامات رژیم صهیونیستی که تا چند سال پیش رویایی ایده «نیل تا فرات» را در سر می‌پروراندند، امروزه با چالش بزرگی به نام مقاومت در داخل سرزمین‌های اشغال و همچنین قدرت «حزب‌الله» در شمال فلسطین اشغالی روبه رو هستند، بازیگری که صهیونیست‌ها را در سرزمین‌های اشغالی محصور کرده است. البته نگرانی صهیونیست‌ها در یکسال گذشته بیشتر هم شده است، چرا که در این مدت دو قضیه ثابت کرد که گنبد به اصطلاح «آهنین» این رژیم ناکارآمد است و توان مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های نقطه زن حزب‌الله و مقاومت فلسطین را ندارد. از طرف دیگر شرایط میدانی یمن، نوید پیروزی انصارالله و تثبیت دولت نجات ملی در صنعا را می‌دهد؛ پذیرایی با موشک بالستیک از مقامات صهیونیسم در ابوظبی، توقیف کشتی اماراتی و حملات پهپادی و موشکی به قلب اقتصادی عربستان پازل پیروزی‌های مقاومت را تکمیل می‌کند و با تداوم این پیروزی ها، بدون تردید منطقه غرب آسیا و جامعه جهانی با واقعیتی جدید به نام دولت انقلابی یمن و افزوده شدن یک دولت به دولت‌های مقاومت خواهد بود. این یعنی کابوس صهیونیست‌ها و ائتلاف عربی- غربی پایانی ندارد؛ باید منتظر تردستی‌های مقاومت باشند!

ارسال نظرات